Gestació i neixament del Museu

A l’any 1924, un grup de persones amb una gran visió de futur varen començar a recollir peces. Al 1953, a iniciativa del Sr Enric Madorell i Claramunt, director de la Indústria Tèxtil Samaranch, es va crear el primer Museu al Club Samarach.

Vista de Molins de Rei a l’any 1952 (Fons Cuyàs)

Constitució de l’Associació Amics del Museu

L’any 1958, l’Associació Amics del Museu es va formalitzar, amb la creació d’uns estatuts propis, i des de la seva fundació ha col.laborat en la gestió i dinamització del Museu.

Una nova etapa

L’any 1968 el museu va passar a ser municipal i es va traslladar als baixos del Carrer Pintor Fortuny, 55. Es creà aleshores l’Associació Amics del Museu amb estatuts propis i formada per col·laboradors desinteressats que desde llavors han aportat recursos i treball.

L’Associació avui

Actualment, l’associació, du a terme diverses activitats relacionades amb la cultura i el patrimoni.

A més, gestiona el Museu Municipal de Molins de Rei que està apunt de donar un pas endavant amb la nova seu a Can Ametller.

Gestió

L’any 2005 es va arrobar a un acord en què la gestió del Museu Municipal de Molins de Rei era compartida entre l’Ajuntament i l’Associació Amics del Museu. Això va representar l’inici d’una nova etapa en què el caràcter popular del Museu ocupa un primer pla.