Actes

19/10/2018

STAR WARS: UNA MITOLOGIA MODERNA

Conferències al Museu

En aquesta ocasió el cinema de ciència ficció i la mitologia es donen la mà. Des de temps immemorables, les diferents cultures de la humanitat han creat històries per expressar les seves experiències, ambicions o èxits, per explicar-se com funciona el món i per comprendre el sentit més profund de la vida; aquestes narracions reben el nom de mites.

La intenció de George Lucas era rodar una pel·lícula sobre Flash Gordon, el seu heroi de joventut, però com li demanaven molts diners pels drets del personatge, va decidir inventar-se la seva pròpia saga galàctica, mantenint alguns elements dels serials dels anys 30 i 40 sobre el personatge creat per Alex Raymond: el pentinat de la princesa Leia, l’emperador, les lletres en perspectiva de l’inici, etc. Però sobretot els elements més destacats de les pel·lícules és la similitud amb la Biblia: el bé, el mal, naixements sense pare, el messies escollit per salvar la galàxia….

Si vols saber més sobre la relació entre una de les sagues més coneguda mundialment i la mitologia, no et perdis aquesta conferència a càrrec de Rubén González.

Lloc: Museu Municipal de Molins de Rei - Carrer Pintor Fortuny, 55 - Molins de Rei

Horari: 19:30 - Obertura de portes, 15 minuts abans

Preu: Activitat gratuïta